Perenner

Observera att bilderna endast får användas i anslutning till redationell text om den aktuella boken och att omslagsbilderna inte får beskäras. Fotografens namn ska alltid anges vid publicering.

Samtliga foto: © Björn Hansson.

För att spara ned en bild:

Klicka på bilden för att få upp en stor version. Högerklicka (eller ctrl-klicka på Mac) i den stora bilden och välj "Spara bild som" från menyn. Välj var du vill spara ner bilden på din dator.

Omslagsbild

Pressinfo/baksidestext:

Perenner är boken för dig som vill veta allt om trädgårdens fleråriga växter. Ett inspirerande modernt svenskt referensverk med planteringsförslag, skötselråd och växtbeskrivningar.

I uppslagsdelen beskrivs 2800 växter, illustrerade med 1000 foton. Du får tips om bra samplanteringsväxter och skötsel för varje släkte samt kort kulturhistoria om växternas namn, ­användning och införsel i Sverige. ­Boken är en ovärderlig inspirations­källa och handledning vid växtval till den egna ­trädgården.

Perenner är den första boken i serien Våra trädgårdsväxter. De andra utgivna delarna är Gräs & bambu, Kryddväxter och ­Lökar & knölar.

Marie Hansson är en av våra mest lästa trädgårdsförfattare, Björn Hansson är en av våra främsta växt- och trädgårdsfotografer. Tillsammans har de gett ut nio trädgårdsböcker. De tilldelades tidningen Allt om Trädgårds Stora Pris 2011.

Babel Förlag

Vittskövlegatan 15 B